B, C ja D -junioreiden tukihaku

16.4.2018

Kevään tullen taloutensa kanssa kamppailevat perheet voivat taas hakea seurojensa kautta Jääkiekkoliiton tukea kauden 2018-19 kausimaksuihin. Vanhempien ikäluokkien, eli D-, C- ja B-junioreiden tukihaku alkaa 9.4. ja jatkuu 27.4. saakka.Hakemukset täytetään aina seuran toimesta, tukea hakevat perheet toimittavat seuran vastuuhenkilölle Kirsi Huttulalle hakemukseen tarvittavat tiedot erillisellä lomakkeella k.a.huttula@gmail.com VIIMEISTÄÄN 24.4. mennessä.

KEVÄÄN HAKU – IKÄLUOKAT D-B kaudella 2018-2019

Hakuaika: 9.-27.4.2018

Päätökset: juhannukseen mennessä

Maksu: 14.9.2018 mennessä

Tukisummat on porrastettu ikäluokittain seuraavasti: D/700€, C/1100 €, B/1300 €. Kevään haun yhteydessä tukea voidaan myöntää enimmillään yhteensä 1 000 000 euroa. Tuki kohdistetaan kauden 2018-19 kausimaksuihin ja edellytyksenä on, että pelaaja jatkaa jääkiekon harrastamista myös tulevalla kaudella.

Kriteerit tuen myöntämiselle (PELAAJAT):

Perheen työttömyydestä, sairauksista, lasten runsaslukuisuudesta tai muusta toimeentuloon vaikuttavista syistä johtuvat taloudelliset haasteet. Tukea saadakseen pelaajilta edellytetään kunnianhimoa lajia kohtaan. Mikäli pelaaja lopettaa harrastamisen kesän aikana ei tukea makseta. Koulumenestys ei vaikuta suoraan tuen saamiseen, mutta tukiprosessin kautta halutaan kiinnittää sekä pelaajan että seuran huomio pelaamisen ohella myös koulunkäyntiin.

Kriteerit tuen myöntämiselle (PELAAJIEN SEURAT):

Seuralla tulee olla suunnitelma ko. ikäluokkien valmentajien koulutuksesta ja siitä, kuinka nämä ovat mukana Jääkiekkoliiton valmentajalisenssijärjestelmässä. Lisäksi seuralta edellytetään toimenpiteitä uusien harrastajien rekrytoimiseksi ja harrastuskustannusten kurissa pitämiseksi seuratasolla. Joukkueiden ensikauden suunnitelmien yhteydessä valmennuspäällikkö käy läpi ko. ikäluokkien valmentajien koulutussuunnitelmat ja joukkeenjohtajien yhteyshenkilö käy läpi uusien harrastajien rekrytointi suunnitelmat ja joukkueiden harrastuskustannusten määrät joukkueittain.

USEIN KYSYTYT KYSYMYKSET TUKIHAKUIHIN LIITTYEN

1)      Kumpi määrää maksettavan tuen summan, pelaajan ikä vai sarja, jossa hän pelaa?

Tuki määräytyy aina pelaajan iän mukaan riippumatta siitä, minkä ikäluokan sarjassa pelaaja pelaa.

2)      Mihin tarkoituksiin saatua tukirahaa voi käyttää?

Tuet on tarkoitettu käytettäväksi vain ja ainoastaan kausimaksuihin. Tuki maksetaan ensin seuran tilille ja tämän jälkeen joukkue kohdistaa tuen pelaajan maksuihin seurassa sovitun käytännön mukaan.

3)      Minne tuki maksetaan pelaajan vaihtaessa seuraa tukihaun aikana?

Mikäli asiasta ei erikseen ilmoiteta, maksetaan tuki aina hakemuksessa ilmoitetulle seuran tilille. Jos pelaaja vaihtaa seuraa, tulee seuran ilmoittaa aluepäällikön kautta muuttuneet maksutiedot ennen tukien maksamista. Tuki on aina pelaajakohtainen.

4)      Tarve tuelle tuli vasta haun päätyttyä – voiko tukea hakea muina kuin ilmoitettuina aikoina?
Valitettavasti ei voi. Määriteltyjen hakuaikojen ulkopuolella tulleita hakemuksia ei käsitellä, tämä koskee myös myöhässä tulleita hakemuksia.

5)      Keneltä voin kysyä lisää tukihausta?
Jokaisessa seurassa tulee olla vastuuhenkilö, joka auttaa pelaajia ja pelaajien vanhempia mahdollisten lisäkysymysten kanssa. Mikäli vastuuhenkilö ei osaa vastata perheiden kysymyksiin, selvittää hän vastaukset oman aluepäällikön kautta – perheet eivät siis asioi suoraan Jääkiekkoliiton kanssa. LJK:n vastuuhenkilönä toimii Kirsi Huttula

6)      Koska nuoremmat ikäluokat voivat hakea tukea?
Nuorempien ikäluokkien (E- ja F-juniorit) tukihaku tapahtuu tuttuun tapaan syksyllä, päivämääristä tiedotetaan tarkemmin syyskuun alussa.

HAKEMUKSEN TÄYTTÖ – NÄIN TUKIHAKU ETENEE

LJK:n vastuuhenkilö toimittaa joukkueenjohtajien kautta hakemuslomakkeen sähköpostilla pelaajien huoltajille. Tukea hakevat palauttavat lomakkeen viimeistään 24.4. mennessä yhteyshenkilölle sähköpostitse: k.a.huttula@gmail.com

Hakuaika päättyy LJK:n osalta 24.4. eikä myöhässä tulleita hakemuksia oteta käsittelyyn. Päätökset tiedotetaan seuroille juhannukseen mennessä ja maksu suoritetaan pelaajan seuran tilille 14.9. mennessä.