GHD - Girls Hockey Day

Girls’ Hockey Day (GHD) on tyttöjen oma valtakunnallinen jääkiekkotapahtuma

LJK oli kaudella 2014-2015 mukana ensimmäistä kertaa GHD-tapahtumassa. LJK järjesti yhtä aikaa GHD-päivän tapahtuman Leijona-kiekkokoulun kanssa. Päivä onnistui loistavasti, triplasimme tyttökiekkoilijoiden määrän seurassamme ja jatkoa seurasi syksyllä 2015.  Tuolloin tyttökiekkoilijoiden määrä kasvoi jälleen huimasti ja kaudella 2016-2017 LJK sai ensimmäisen tyttökiekkojoukkueen mukaan Tyttökiekkosarjaan!

Loviisassa GHD- päivä on järjestetty joka syksy. Tapahtumaan ilmoittautuneet tytöt ovat vakuutettuja LJK:n puolesta. Jääharjoituksen aikana hallilta löytyy kiekkoa jo harrastavien tyttöjen vanhempia, joilta voi kysellä lisää harrastuksesta. Kysymyksiä voi lähettää myös etukäteen LJK:n Tyttökiekkovastaavalle Mia Astikaiselle sähköpostitse mia.jaakiekko@gmail.com.

MIKÄ GHD?

Tytöt ympäri Suomen pääsevät kokeilemaan jääkiekkoa harrastuksena Jääkiekkoliiton jäsenseurojen järjestämien Girls’ Hockey Day – tapahtumien myötä. Aikaisempina kausina tapahtumassa on ollut mukana yli 60 seuraa ympäri Suomen. Suomen GHD-tapahtuma on osa kansainvälisen jääkiekkoliiton IIHF:n lanseeraamaa Girls' Hockey Weekend -viikonloppua ja järjestetään yleensä lokakuussa. Seurojen tyttökiekkopäivät halutaan kohdistaa yhdelle viikonlopulle, jotta tapahtumalle ja tyttökiekolle saataisiin mahdollisimman suuri näkyvyys ja sitä kautta paljon uusia tyttöjä innostumaan jääkiekosta.

”GHD” on kaiken ikäisille tytöille tarkoitettu tyttökiekkotapahtuma, jossa esitellään jääkiekon perustaitoja positiivisella ja hauskalla tavalla turvallisessa ympäristössä. Tapahtuma opettaa reilua peliä, urheilullisuutta, joukkuepeliä ja positiivisen asenteen tärkeyttä tarjoten samalla tietoa harjoitusmahdollisuuksista paikallisessa seurassa.

Urheilutaitojen lisäksi tarvittavat sosiaaliset taidot kehittyvät joukkuelajia harrastaessa ja ryhmän pelisääntöjen noudattaminen kasvattaa niin lapsia kuin aikuisiakin kunnioittamaan omaa yhteisöä ja sen arvoja. Urheiluseurassa harrastaminen antaa lapsille esimerkkiä urheilullisesta elämäntavasta ja oman seuran valmentajien kertomana niin terveelliset ruokailutottumukset kuin pelitaktiikatkin uppoavat lapsiin ja nuoriin.

Mukaan tyttökiekkotapahtumaan tarvitset seuraavat:

• Luistimet (myös taitoluistimet käyvät)

• Kypärä (pyöräilykypäräkin käy alkuun, mutta toiveena olisi kypärä ristikolla)

• Maila (mailan pituuden yleismitta: luistimet jalassa leukaan saakka, ilman luistimia nenänpäähän)  seuralta löytyy myös jokunen maila lainattavaksi.

• Hanskat (toppahanskatkin käyvät)

• Juomapullo

Tervetuloa myös täydessä pelivarustuksessa (jos sinulta sellainen löytyy)! Mailoja, kypäriä ja muita lainavarusteita kannattaa kysyä etukäteen oman paikkakuntasi tapahtuman järjestäjältä. LJK:lla on lainaksi tarjota jonkin verran mailoja ja muita varusteita

GHD - flickornas egen ishockeydag

Flickor runt omkring i Finland får pröva på att spela ishockey, när Ishockeyförbundets medlemsföreningar ordnar Girls Hockey Day evenemanget.

Finlands GHD-evenemang är en del av det internationella ishockeyförbundet IIHF: s lanserade Girls Hockey Weekend - veckoslutet som ordnas varje oktober.

Evenemangets datum meddelas senare.

"GHD" flickhockeyevenemanget är menat för flickor i alla åldrar, där ishockeyns grunder presenteras på ett positivt och roligt sätt i en trygg miljö.

Med till evenemanget behövs föjande:
- skridskor, också konståkningsskridskor går
- hjälm ( cykelhjälm går också bra  till början, men i fortsättningen önskar vi att man har hjälm med galler)
- ishockeyklubba ( grundlängd, med skridskor till hakan, utan skridskor till näsan)
- handskar
- drickflaska

Välkommen med också i fullständig utrustning ( om sådan finns ).

Föreningen har en del klubbor att låna

Tilläggsuppgifter/Yhteystiedot:

LJK Tyttökiekkovastaava